woensdag 18 juli 2018

Kijken en oefenen

Heb jij dat ook, dat je voortdurend kijkt naar het werk van anderen om te zien wat ze gedaan hebben en hoe ze het gedaan hebben? Heel inspirerend natuurlijk, maar misschien zakt de moed je er soms van in de schoenen.
Zo kwam ik de volgende foto tegen, werk van de zeer getalenteerde Christina Arcenegui. Ze nam een plaatje uit een boek van Sveta Dorosheva, vroeg keurig toestemming om de afbeelding te mogen gebruiken en kwam tot het volgende prachtige werk, dat komend jaar in Houston op de tentoonstelling komt te hangen.

Is het niet prachtig! Ik weet van mezelf dat dit absoluut te hoog gegrepen is voor mezelf, en misschien kom ik wel nooit zover, maar ik ging wel opeens met andere ogen kijken naar mijn volgende oefening: 

Zet eerst de contouren op de stof en vul die op. Hoed en shirt kunnen eventueel in stof uitgevoerd worden, lekker makkelijk met vliesofix.
Concentreer je vervolgens op de ruimte binnen de cirkel, en quilt die net zo dicht als in de foto hierboven. 
Hou de rest van de achtergrond meer open, en je hebt zomaar ineens een bijzonder werk neer gezet!

Veel plezier, en succes!

Geen opmerkingen:

Even voorstellen!

  Hierbij verklaar ik dat het voldoende is afgekoeld om binnen dingen te doen! Dus dat wil zeggen dat ik op mijn geheel eigen wijze me...