donderdag 16 augustus 2018

Even voorstellen!

 

Hierbij verklaar ik dat het voldoende is afgekoeld om binnen dingen te doen!

Dus dat wil zeggen dat ik op mijn geheel eigen wijze met vier verschillende projecten bezig ben. Op de een of andere manier lijkt het feit dat iets "bijna af" is niet te leiden tot de logische reactie om het ook daadwerkelijk af te maken maar om direct iets nieuws te starten.. dus ligt hier mijn vakantie project handpatchen, een gehaakte driehoeksjaal voor mijn zus, en vooruit nog een rechthoekige gestart want een nieuw boek en zo leuk, plus een jurkje voor de herfst waarvan alleen de zoom en het halsbeleg nog moet...

 
En uiteraard: voordat het hier zo mooi weer werd, had ik een kommetje lef genomen bij het ontbijt en was ik begonnen aan het quilten van mijn Camelot. Het ging tot mijn eigen verbazing best voorspoedig en voor een absolute beginner eigenlijk helemaal niet zo beroerd. Vind ik dan hè!




(Ik begin natuurlijk niet met een kleintje en simpele blokken, welnee, gewoon gelijk eentje van 2.20x2.20 met verschillende cirkels. Tuurlijk! Op mijn huishoud machine van Janome zonder aanschuiftafel en een halsopening van eh 15cm, en links van de naald heb ik wel 7 cm!)


Ik heb in het voorjaar een driedaagse workshop gevolgd van Monique De Canne bij Quilt aan Zee. Echt een aanrader. Zóveel geleerd, zoveel gedaan en omdat het drie dagen is word je ook helemaal ondergedompeld in de materie. Heerlijk! En.. ook helemaal niet verkeerd; de uitstekende verzorging en de gezelligheid. Aanrader dus! Wat ik daar ook nog van meegenomen heb is het gebruik van een slider. Het is best een aanschaf maar oh wat werkt dat prettig, het maakt dat je werkvlak superglad wordt zodat je quilt er heel soepel overheen glijdt. Het kan ook anders heb ik begrepen (boenwas, bakmatjes, autopoets etc).

Er moeten nog vier cirkels.

En ik wist niet meer hoe verder. Dus opgevouwen. Zomer. Zomerjurkjes maken. Vakantie.

Net heb ik hem even uitgevouwen en bekeken. Hmm. Die cirkels staren me nog steeds aan. En dan de border ook nog. Ik ben even inspiratieloos. Deze bijvoorbeeld. Hoe?


Oh en wie ik ben? Karen. Het "Baking Soda" gedeelte stamt nog uit de tijd dat er net internet was en je nog moest inbellen, de eerste forums verschenen en ik lid werd van een bakforum en een "avatar" nodig had; een alias (want internet = eng!) Dus ik heb een ingrediënt genomen wat toen nog vrij onbekend was in Nederland en gebruikt wordt in o.a. het bakken van koekjes. De naam is blijven hangen. Ik heb al heel lang een blog onder de naam Bake My Day maar daar doe ik de laatste tijd weinig mee. Ik geef workshops broodbakken en dat vind ik heel erg leuk om te doen, ik zou daar waarschijnlijk meer reclame voor moeten maken maar dat vind ik lastig. Ik naai al heel lang kleding, kook heel graag, haak af en toe, quilt. Getrouwd, drie grote zonen. De tweeling is allebei net begonnen aan hun Masters, de oudste aan zijn eerste baan na zijn studie.

Karen



6 opmerkingen:

Trijntje zei

Leuk een nieuw begin.
Bestaat je oude blog ook nog?
groetjes, Trijntje Huppel

Esther zei

Wat leuk Karen om je zo beter te leren kennen! En wat een mooie quilt om te beginnen....
Het valt me op dat bijna alle quiltsters nog veel meer talenten bezitten, zou dat toeval zijn of gaan creatieve mensen uiteindelijk quilten?

Leuke bijdrage en ik kijk uit naar de volgende! Groetjes Esther

Karen Baking Soda zei

Hoi Trijntje, ja hoor het blog is nog steeds te lezen in het verhaaltje hierboven Kun je op de link klikken en dan kom je op mijn blog terecht (de link is lichtpaars van kleur, daar even op klikken en anders is het bakemyday.blogspot.com)

Karen Baking Soda zei

Dankje! Ik vermoed dat het bijna geen toeval is dat creatieve mensen verschillende dingen doen. Heel gek maar im zou mezelf nooit als creatief bestempelen.. raar eigenlijk.

Mrs. Sutherland zei

Dat quilten van je laat gelijk een talent zien. Hartstikke goed gedaan, en nu verder he, want het ding moet wel af! Dat chaotische herken ik wel. Ik ben van de week begonnen in mijn baan; gisteren was mijn eerste werkdag en toen ik thuis kwam ging ik niet netjes de blokjes naaien die ik o zo keurig had voorbereid; welnee, ik ging naar boven om stof te snijden voor een nieuwe, snelle (machinale dit keer, doe ik nooit) quilt. Gaf mezelf ook nog een slap excuus dat ik wel oefenmateriaal nodig heb om machinaal te kunnen quilten. Creatief of gewoon gek?

Karen Baking Soda zei

Niet gek maar enthousiast, of eh borrelend van ideeen. Kan ook. Het leuke is... ik ben helemaal niet chaotisch... ik ben van de lijstjes, en van het afvinken. Mijn kookboeken staan op onderwerp, mijn kruiden op smaak overeenkomst, in de lades in de kast ligt alles op volgorde (liefst in bakjes). Mijn voorraad in de kelder staat gesorteerd... dus nee chaotisch. Maar wel heeeel ongeduldig!! 😄

Even voorstellen!

  Hierbij verklaar ik dat het voldoende is afgekoeld om binnen dingen te doen! Dus dat wil zeggen dat ik op mijn geheel eigen wijze me...