zaterdag 12 mei 2018

Niet geschoten altijd mis!


Is het maken van patchwork of appliqué je hobby, en zou je meer aandacht willen geven aan het (machinaal) doorquilten, dan is deze online academy echt iets voor jou!

Ben ik, als bedenker en beheerder van de FB-groepMachinaal Doorquilten een expert op het gebied en zal ik je wel even leren hoe het moet? 
Nee, als je dat denkt mag je dit blog gerust overslaan! 
Ik ben net als jij een beginnend FMQuilter, en moet net als jij gewoon plaats nemen achter de naaimachine, en vooral net als jij nog heel veel kilometers maken voor ik de techniek meester zal zijn. 
Word ik een meester, en kan jij dat worden? De tijd zal het leren, maar als je het wilt en er tijd in wilt stoppen dan kom je een heel stuk verder dan nu!


Wat mag je hier dan van verwachten? 
Een blog vol met ideeën, tips en tricks, do's en don'ts, en vooral heel veel leuke oefeningen om de techniek aan te leren om van jouw werk een succes te maken.
Dit blog is bedoeld om je te inspireren, te motiveren, en is bedoeld om je een creatieve kijk te geven op je eigen werk. Je zal merken dat je met andere ogen gaat kijken, en als dat gebeurt is de eerste stap al gezet.
Techniek kan je leren, al zal het voor de één gemakkelijker zijn dan voor de ander. Door je ogen goed open te houden leer je wat er mogelijk is voor jouw quilt. Dat gaat niet vanzelf, maar volgens mij is de reis er naar toe een leuke, boeiende reis.

Er zullen regelmatig patroontjes op verschijnen om mee te oefenen, en het zal echt niet gelijk een meesterwerk zijn. Iedereen is ooit ergens begonnen, en elke ervaren quilter begon ooit met stap 0.

Het allerbelangrijkste is dat je ophoudt met kijken en gewoon gaat doen!

Jij kunt dus meedoen. Dat kan door achter je machine te gaan zitten en de oefeningen te maken die je leuk vindt, maar misschien heb je ook wel zin om mee te werken aan deze academy. Laat het me dan even weten, want dan kun je meeschrijven met dit blog. Het is niet mijn feestje, maar het feestje voor ons allemaal!



We gaan vooral heel veel plezier maken, want leren is zo leuk!


8 opmerkingen:

Carin zei

Leuk !! Misschien een idee om er een knop op te zetten dat je kunt volgen via email alert?
Zelf vind ik het altijd fijn om een mail te krijgen als er iets nieuws geplaatst is op een blog.

Karen Baking Soda zei

Carin,als je de app Bloglovin installeert Kun je daar alle blogs aangeven die je wilt volgen en zo heb je alles overzichtelijk bij elkaar. Elke keer als er iets nieuws geplaatst wordt komt dat daar te staan.

Freubelsien zei

Zie veel leuks op je blog...
Gr sieneke

Karen Baking Soda zei

Ha Mar, ik ben je eerste volger op Bloglovin’ ! Is dat even feest. Leuk dit!

Craftluver zei

Leuk blog Mar. Ik ga ook blogloving installeren om makkelijker te kunnen volgen!

Mieke49 zei

Nu ik wil mij er ook in gaan verdiepen dus ga ik jou volgen

Carin zei

Baking soda, ik heb geen telefoon waar ik apps op kan zetten ;-)

fauvenana zei

Na jaren lang rechte lijntjes stikken, ben ook ik pas begonnen met het
proberen van veren te stikken, kwam deze blog precies op tijd tegen.
Ziet er leuk uit!

Even voorstellen!

  Hierbij verklaar ik dat het voldoende is afgekoeld om binnen dingen te doen! Dus dat wil zeggen dat ik op mijn geheel eigen wijze me...